#DRUMRECORDING OH מיקום מיקרופונים
רבים מאיתנו שמקליטים תופים כבר נתקלו בסוגיה הזאת: זוג המיקרופונים סטריאו שאנו מציבים מעל למצילות, קונדנסרים שאמורים לתת לנו סאונד פנורמי כללי של מערכת התופים, האם עלינו למקם אותם כך שיתנו לנו תמונה סטריאופונית ריאליסטית של מערכת התופים או האם עלינו למקם אותם כך שנקבל את הקיק והסנר כמה שיותר ממוקדים ובאמצע? כרגיל זה תלוי (it depends...) בכמה דברים, אבל אם אנחנו מקליטים רוק קצבי צפונה, פחות ג'אז ויותר לפנים, סביר להניח שתבחרו באופצייה השנייה. בין אם אתם מעדיפים טכניקת XY או SPA

#PRODUCTIONTIPS Multi Mic Gtr Recording
Most of us would agree about our first choice when recording a guitar amplifier: super close-to-speaker dynamic mic, SM57-Sennheiser 421-Sennheiser 441, maybe slightly off-axis. Sennheiser 421 SM 57 Sennheiser 441 We could also use all three of them, maybe even more, on different cones or even the same one, all signals would result perfectly in phase and we could blend them together or