top of page

#MUSICALINSTRUMENTS הארדי גארדי


שלום וברוכים הבאים לפינת הכלים המוזרים, ובכן ה-הארדי גארדי (לטינית Ghironda) הוא כלי מיתר עתיק שהומצא במאה ה-11 באירופה המרכזית שעושה שימוש בגלגל מצופה שרף כדי ליצור חיכוך עם מיתרים. המיתר המרכזי הינו ה-CHANTER, שיוצר תווים הודות למקלדת שנוגעת במיתר. שימוש במיתרים שונים מאפשר נגינה בסולמות שונים. מיתרי ה-BORDON יוצרים תו נמוך קבוע שמשמש רקע למנגינה. עוד אפקט אקוסטי מובנה הינו ה-TROMPETTE, גשר צף שתנועותיו יוצרות קצב על ידי הוספת ויברציה למנגינה.

אז לפני שתגידו שאנחנו עושים עליכם היסטורי צ'אנל עם חומר מהאנציקלופדיה נאמר שיש לנו קשר ישיר לכלי הזה ודווקא בגלל שימושיו במוזיקת רוק עכשווית. מדובר בלהקת הפולק רוק האיטלקית FOLKSTONE שהמפיק המוזיקלי שלה הינו מר יונתן רוכמן (חצי מדאבל דוט) ושקוצרת הצלחה ניכרת באיטליה.

אז ביקשנו מאדון מתאו פריג'ני לעשות לנו איזה הדגמה של הכלי והוא הכין לנו שני קליפים קצרים שאנחנו מפרסמים פה בבלעדיות בבלוג של דאבל דוט (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!):

דוגמא לשימוש באוקטבר ואפקטים:

נוסיף מנסיוננו האישי שהכלי הינו כלי מיוחד בכל מה שקשור לתפקידי מלודיה עם סאונד לא שגרתי, הבורדונים מדהימים ומוסיפים עומק ונגיעה אפית (EPIC) למיקס, והטרומפט יכולה לתת הרבה גרוב או סתם צלילים לא צפויים שכיף לשחק איתם. החיסרון היחיד הוא שזה לא כלי מכוון באופן מוחלט כך שנושא הכיוון עשוי לגרום קצת כאבי ראש.

נציין שה-הארדי גארדי הספציפי הזה נבנה במודנה שבאיטליה והוא מצוייד במיקרופון PIEZO שגורם לו להיות נוח לעבודה באולפן. לכל מיתר יש יציאה אחרת וההפרדה בין הצלילים השונים טובה למדי.

לסיום קטע מהDVD לייב של FOLKSTONE ובו שימוש רוקיסטי למדי בכלי:

רוקנרול ומוזיקה מגניבה לכולם!!

דאבל דוט Double Dot

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page