top of page

#STUDIOGEAR - Neve 8801 Channel Strip


אז כפי שאמרנו הצעצועים החדשים הגיעו, ורצינו להתעכב לרגע על הצעצוע המרכזי שבחבילה, ה- Channel Strip של ניב מדגם 8801. הדגם הינו העתק מדויק של ערוץ מקונסולת ניב 88R הנחשבת לאחת הקונסולות עם הסאונד הטוב ביותר בעולם. לכוחותינו היה העונג להפיק אלבום על קונסולה זו באולפני בוהוס בשבדיה:

...ואנו יכולים לומר שהמוניטין שלה אכן מצדיק את עצמו. ויכוח ניטש לגבי איכות ההעתקים החדשים לעומת הסאונד של הקונסולות המקוריות, אך במקרה של ה-8801 נדמה שיש תמימות דעים על כך שהדגם אכן זהה למקור ואולי אפילו עולה עליו. הנה לינק לפוסט בנושא בפורום הידוע Gearslutz.

המודול מורכב מקדם מגבר ניב קלאסי, פילטרים היי ולו פאס, דינמיקה עם קומפרסור/לימיטר ואקספנדר/גייט, אי קיו פרמטרי ו-Output Gain. הפילטרים והאי קיו יכולים להיות מנוטבים לסייד צ'יין.

לא נעבור על כל הפיצ'רים המגניבים של החמוד הזה, רק נתעכב לרגע על כמה היבטים שנראים לנו ראויים לציון.

המיקום של הדינמיקה, האי קיו ועוד אינסרט אופציונלי הינם ברי שינוי, ועל מנת לדעת בכל רגע מה נמצא לפני מה, כפתור Audio Router יגיד לנו מיד מה הסדר של האלמנטים, כפי שאנחנו רואים בסרטון:

הסדר שבו הכפתורים מהבהבים הוא סדר הזרימה.

כמוכן המודול מחובר באמצעות קבל USB למחשב, וכל פעולות הרוטינג יכולות להתבצע מתכנה פשוטה במחשב שנותנת פידבק מיידי וברור, כפי שרואים בסרטון הבא:

כך ניתן גם להכניס ולהוציא את רכיבי המודול מה-Signal Path.

עוד פיצ'ר מגניב, אולי המגניב ביותר, הוא ה-Recall הטוטאלי של כל הפרמטרים של המודול, משהו שהוא מאד נדיר במכשירים אנלוגיים. כולנו כבר רגילים לפרוייקט שנפתח במחשב עם כל הפלאג אינים כפי ששמרנו אותם, אך מה קורה עם מכשיר אנלוגי, שלפני שבוע היה מכוון על קול של זמרת ומאז כבר השתמשנו בו על ערוץ באס במיקס (המודול הוא בעל כניסות מיקרופוניות וקוויות, כך שניתן להשתמש בו גם להקלטה וגם כאינסרט במיקס/מסטרינג)?

אז גם כאן באה לעזרתנו תכנה שהיתה מורכבת גם על הקונסולה המקורית ומרשה לנו לשמור את הפרמטרים ולשחזר את המודול למצב המדוייק בו הוא היה כששמרנו. בסרטון אנו רואים כיצד אנו פותחים קובץ שנשמר במועד מוקדם יותר ואנו משחזרים בעזרת ההנחיות של התכנה את המודול למצב שבו הקובץ נשמר:

כלומר מדובר באחד האאוטבורדים האנלוגיים הבודדים בעולם המאפשר שמירה של כל הפרמטרים לשחזור מחדש! בעינינו זה באמת מרשים... אתם מוזמנים לקפוץ אלינו על מנת להנות מקרוב מהסאונד שלו, שמרשים לא פחות...

ביי בינתיים!

דאבל דוט

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page