#SOFTWARE הדבר המעצבן שקיים בכל תכנה


ויכוחים מרים ניטשים בין מוזיקאים/מפיקים/אמנים לגבי מהי התכנה הטובה ביותר להפקה מוזיקלית. ישנם חסידי הפרו טולס, חולי הקיו בייס, אנשי האבלטון וכו. מעבר להעדפות האישיות, ישנה הסכמה כללית על כך שלכל תכנה יש איזה משהו מגניב שהתכנה האחרת לא יכולה לעשות. אבל כאן אנו רוצים לתקוף את הבעיה מזווית אחרת: הדבר המעצבן הזה, אבל ממש מעצבן, שייחודי לכל תכנה ולא ברור וואי דה פאק לא הצליחו לסדר את זה ?!?! אז עשינו רשימה של כמה דברים כאלה שעוד חרוטים בזכרון:

קיובייס: נחמד מצדכם שאפשר לעשות גרופים וחזרות לאפקטים, אבל עוד מימי ג'ון לנון ניתוב (routing) של אודיו בקונסולות נעשה על ידי באסים (bus). הסיגנל מנותב למסלול ספציפי פנימי במקום ליציאה. בפרו טולס זה עובד בדיוק ככה, למה בקיו בייס לא? אז אתם יכולים להגיד שזה אותו דבר, רק השם והדרך טיפה שונים. אז תנסו לעשות MS Encoding/Decoding בקיובייס (ללא פלאג אין) ותחזרו אלינו. בהצלחה עם זה.

אבלטון לייב: איך יכול להיות שבתכנה שחצי מהמוניטין שלה בנוי על השיטה שבה היא מזהה טמפו ויוצרת וורפ מרקרים לפיילים בפורמט וויב, לא ניתן ליצור וורפ מרקרים לפיילים בפורמט רקס שמטבעם מחולקים לחתיכות לפי נקודות היט? זה פסיכי!

פרו טולס: משהו ששיגע אותנו במשך שנים, אולי סידרו את זה בגרסאות האחרונות אבל קשה לי להאמין. יש הרבה דרכים טובות ומדוייקות לעשות פיידים. גם פעולות batch, פעולות עם הביט דטקטיב וכו. אבל תנסו לבחור כמה regions אודיו מערוצים שונים ולסדר את הפייד אין/אאוט רק שלהם...בקיובייס אפשר למה בפרוטולס לא?

זוהי רשימה חלקית של מה שעולה בראש כרגע. את הפוסט הבא אולי נקדיש לדבר המגניב הזה שיש לכל תכנה ואין לתכנה אחרת, אבל עד אז...היה כיף להתלונן קצת!

שנה אזרחית טובה,

דאבל דוט DOUBLE DOT

#software #musicproduction #cubase #abletonlive #protools

Featured Posts
Recent Posts